צה"ל תקף ברצועה, רקטות נורו לעבר ישראל

קובי פינקלר No Comments on צה"ל תקף ברצועה, רקטות נורו לעבר ישראל

צה"ל תקף ברצועה בתגובה לרקטה ששוגרה בשבת. בתגובה, שיגרו בעזה ארבע רקטות לעבר הדרום. צה"ל שב ותקף לאחר מכן

צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מטוסי קרב של צה"ל תקפו הלילה (בין ראשון לשני) אתר תת-קרקעי לייצור חומרי גלם רקטיים של ארגון הטרור חמאס במרכז רצועת עזה. התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור הרקטה בשבת, שיורטה על ידי לוחמי ההגנה האווירית, משטח רצועת עזה לשטח ישראל.

video
play-sharp-fill

בתגובה, שיגרו ברצועה ארבע רקטות לעבר עוטף עזה ויישובי הדרום, שהתפוצצו באוויר ובשטח פתוח.

לאחר מכן, שבו כוחות צה"ל ותקפו אתר תת-קרקעי לייצור רקטות ועמדות צבאיות נוספות של ארגון הטרור חמאס. "ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה, והוא זה שישלם את מחיר ההפרות הביטחוניות נגד מדינת ישראל", מסרו בצה"ל.

בתוך כך, בפעילות משותפת של יחידת דובדבן עם סיירת גולני, שב״כ ומג״ב, נעצרו הלילה (בין ראשון לשני) המחבלים עובכאמל גורי ואסאמה טוויל, תושבי שכם, החשודים בביצוע הפיגוע בו נפל סמל-ראשון עידו ברוך ז״ל. יחד איתם נעצרו שלושה חשודים נוספים.

במהלך ניסיון מעצר החשודים הלילה, בוצעו חילופי אש בין כוחותינו למבוקשים וכתוצאה מכך נפצעו שני המבוקשים, שמיד לאחר מכן נתפסו על ידי הכוחות. בסריקות במבנה הוחרמו שני כלי נשק מסוג M-16, שעל פי החשד שימשו את המחבלים.

אמש (ראשון) החליט הקבינט המדיני ביטחוני לבצע הסדרה של תשעה יישובים ביהודה ושומרון, בתגובה לפיגועי הטרור הרצחניים בירושלים בשבועיים האחרונים.

היישובים שהסדרתם אושרה הם אביגיל, בית חוגלה, גבעת הראל, גבעת ארנון, מצפה יהודה, מלאכי השלום, עשהאל, שדה בעז ושחרית. מדובר ביישובים שקיימים שנים רבות וחלקם אף עשרות שנים וכעת כאמור אישר הקבינט את הסדרתם.

בנוסף, סוכם בקבינט כי מועצת  מועצת התכנון העליונה במינהל האזרחי תכונס בימים הקרובים על מנת לאשר בניית יחידות דיור חדשות ביישובים קיימים ביהודה ושומרון.

כמו כן, ועדת השרים קיבלה שורת החלטות נוספות במסגרת המאבק בטרור, לרבות תגבור כוחות משטרה ומג"ב בירושלים, ופעילות מבצעית מוגברת של המשטרה נגד מסיתים ותומכי טרור.

צה"ל ממשיך למצות את הדין עם המסיתים לטרור ואמש הורשע אביו של המחבל שביצע את הפיגוע בבני ברק, אחמד חמארשה בעבירות הסתה ותמיכה בארגון עוין לאחר שהביע תמיכה במעשי בנו.

עם הגשת כתב האישום, ביקשה התביעה הצבאית לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים. בית המשפט הצבאי גזר על הנאשם עונש מאסר לריצוי בפועל לתקופה של 14 חודשים, עונש מאסר על תנאי וקנס.



0 תגובות